Interjúk – Zeneipari Hivatal

 

A Zeneipari Hivatal blogjára készült zeneipari mélyinterjúk, szeretettel, mindenkinek:

 

A veszprémi Expresszó nézőteréről az Akvárium programigazgatói székéig – Szántai Péter, az Akvárium programigazgatója

Szerencsés alkat. Nem szereti a zenét semmivel sem kevésbé, mint három éve, amikor az Akvárium programigazgatója lett és elbizakodottá sem vált időközben. Továbbra is rajongással és csillogó szemmel beszél a Veszprémi Utcazene Fesztiválról és iróniával a szakmai képtelenségekről. Hogyan lesz egy veszprémi nézőből és zenerajongóból olyan előadók koncertjeinek felelőse mint Jojo Mayer vagy Lajkó Félix? És hogyan alakult ki Veszprém gazdag kulturális kínálata? Szántai Péterrel, az Akvárium Klub programigazgatójával Décsy Eszter ült le beszélgetni. – Olvasd tovább itt!

fotó: Püsök Reni

 

Az Omegától az Ivan & the Parazolon át Révész Sándorig – Pálfi József Spulni hangmérnök

Jószívű és megdöbbentően szerény. Miközben öt Népstadion-koncert megvalósítást tudhat a háta mögött. Olyan produkciók és zenekarok köthetők hozzá, mint az Omega és Révész Sándor. Habitusát, humorát, észjárását tekintve Spulni nem fiatalos – hanem ő maga fiatal maradt. Azon kevesek közé tartozik a szakmában, akik műszaki diplomával a hátuk mögött vágtak bele a szakmába. Pálfi József Spulni a hang- és fénytechnikusokat, zenekari szállítókat és egyéb rendezvénytechnikai szakembereket tömörítő MPRT elnöke. Décsy Eszter a hangtechnikusi szakmáról, a menedzsment és a roadok együttműködéséről és a szakma hazai történetéről beszélgetett vele. – Olvasd tobább itt!

fotó: Püsök Reni

Aki felrakja a zenekart a térképre – Kovács Ákos Dadan, zenekari menedzser

2016-ban színpadot neveztek el róla a Fishing On Orfűn. Nem nagyon van olyan zeneipari szakember idehaza, aki ne ismerné. Mégsem készült vele eddig hosszabb interjú. Azon kevesek közé tartozik, akik több mint húsz éve dolgoznak zenekari menedzserként. HS7, Fish!, Neo, Soerii & Poolek, Blahalousiana, Supernem, HoneyBeast, New Level Empire, Margaret Island: néhány név azok közül, akikkel dolgozott vagy ma is dolgozik. Mi alapján vállal egy menedzser el egy zenekart? És mit kell tenni ahhoz, hogy valaki fesztiválokon játszhasson? Egy fontos, nagyon tanulságos és történetekkel teli, szeretnivaló beszélgetés: Kovács Ákos Dadannal a Gold Record irodájában Décsy Eszter találkozott. – Olvasd tovább itt!

fotó: Püsök Reni

“A mai napig tudok izgulni” – Rácz Gábor Kenny színpadmester

Volt, hogy maga Fink pakolt vele melós kesztyűben a koncert után, amin együtt dolgoztak. Veregette már a vállát az Iron Maiden, a Muse, a Hurts, vagy épp Johnny Rotten menedzsere, mikor aggódott egy helyzet miatt. A Fábián Juli emékesten 130 zenészt koordinált és szólított időben színpadra. Bármikor elmenne Manu Chao-hoz színpadmesternek. 11 évig dolgozott az A38-on színpadmesterként. A karrierje a későbbi Quimby- és Heaven Street Seven-tagokból álló Houdinis mellett indult. Rácz Gábor Kenny színpadmesterrel Décsy Eszter ült le beszélgetni. – Olvasd tovább itt!

fotó: Püsök Reni

“Aki sikeres, az rohadt sokat dolgozik ebben a szakmában” – Interjú Gáncs Andreával, a Budapest Bár menedzserével

Gáncs Andrea megkerülhetetlen szereplője a hazai zeneipari piacnak. Benne volt az A38 megálmodó csapatában, menedzselte az akkor, Andi munkájának köszönhetően nemzetközi sikereket arató Besh o Dromot, az Anima Sound Systemet és a Kistehén Tánczenekart is. Lényeglátó és rendszerközpontú gondolkodása hamar feltűnik az egyszeri szemlélőnek is: a férjével közösen kitalált Budapest Bár menedzsmentstratégiájáról már 2013-ban szakdolgozatot írtak a Budapesti Corvinus Egyetemen. Décsy Eszter tudatos szakmai döntésekről, zenekarműköd(tet)ésről és az elmúlt húsz évről beszélgetett vele. – Olvasd tovább!

fotó: Püsök Reni

“11 évesen már mentem turnékra, külföldre is” – Interjú Porkoláb Tamással, a Quimby fénytechnikusával

Ahogy a Quimby egyik tagja mondta: “sok zenekar megnyalná mind a tíz ujját, ha ilyen fénytechnikusuk lenne, mint ő”. Miközben ő tíz esetből nyolc alkalommal elégedetlen a munkájával – és közben ő is tudja, azt, amit ő hiányként érzékel, rajta kívül egy-két, igazán hozzáértő ember venné csak észre. Büszkék vagyunk, hogy bemutathatjuk: a Zeneipari Hivatal interjújában Porkoláb Tamás Egér fénytechnikussal beszélget Décsy Eszter – Olvasd tovább!

DSC_0506_-1024x684

fotó: Püsök Reni

“Nálunk a turnébuszban a női hiszti csírájában elfojtott” – Interjú az Anna & the Barbies menedzserével, Dénes Adéllal

Szókimondó, mert szabad. Dénes Adél, az Anna & the Barbies menedzsere Székelyudvarhelyről származik. a nagyváradi Moszka Kávézón keresztül Budapestig vezetett az útja. Hogyan lesz egy szobai közös turkálózgatásból menedzseri munka, hogyan néz ki a romániai fesztiválpiac és hogyan nevelgette a Punnany Massif későbbi turnémenedzserét? Décsy Eszter interjújából kiderül – Olvasd tovább!

unnamed-3-1024x684

fotó: Püsök Reni

Kommentek

komment